bohl

Alla inlägg under oktober 2010

Av Amanda Bohl - 31 oktober 2010 19:21

Drömmer jag??

- Nej det är värklighet!! jag å jullan ä på tullstorp dressage stable :)


här ska vi asså va i 2 veckor. omg!! jag stormtrivs ;)

idag åkte vi hemmifrån vid 6 i morse. vi va här vi hal 2 typ. vi bäddade sängarna å typ packa upp lite:)


sen gick vi ut i å kolla in stallarna och shit va snnyggt det är det är lite svårt att smälta!! Vi bytte vatten till briar å gosa me honnom :D å borstade 2 av hingstarna. de äldre hingstarna :D


vi fick även veta att vi antagligen kommer få ta hand en del om  '' pensionererna''

dvs. briar och de andra 2 hingstarna ( som ja int kan namnet på)


vill bara säga att det är så coolt!!

vi har ett rum ja å jullan som vi delar på å genom fönstret ser man ridhuset å 2 ridbanor :D


om man öppnar förren ser man jan s hus och det stora stallet :D så himla mysigt här på kvällen ju :D massa smålampor överallt.


Just nu sitter vi i ''baren'' det är en del av ridhuset jätte mysigt verkligen!!


och mina damer å härrar jag tror jag är KÄR!! ^^,

I Briar ;P så himla fin ju!! waaaow


nu kommer de ngra bilder :D

    rummet :) halva iaf

  ja å briar :)

  jullan å briar

  ja å snyggingen briar igän :D


hade gött!! ja ä i paradiset :D kraam<3

Av Amanda Bohl - 30 oktober 2010 10:23

hejsan alla!


jag har inte kunnat skriva på  länge pga att jag flyttat och hade inte internet eller tid på ett tag då.


men iaf jag har ridid några gånger å hon har vatid som en tikande bomb hihi.


det har varit sjuukt mkt i skolan nu sista veckan men du är det lov för vissa ;)

men jag å jullan åker till skåne i morgon bitti och praoar hos Jan Brink på tullstorp i 2 veckor :D idag ska jag packa å grejja :D sjukt pirrigt men det kommer bli grymt kul!!! :D :D


nu ska jag snart äta frulle :)

hade gött!! kraam Manda the happyface :D

Av Amanda Bohl - 20 oktober 2010 21:04

hellu ;D

dagen har vare rätt nice ändå :D

 red med felicia förut vi red till paddoken ferra bocka x antal ggr å en gån extremt högt å fillan bara :

-shit! sådär högt har jag ALDRIG sett henne bocka.

hon bocka bara för att hon var så pigg hihi min ferarri ponny


hehe men jag satt kvar (Y) men det va typ en jätte läskig sak (enligt ferri å pinni) så jag skulle sitta av men då kastar hon sig runt å jag har ena benet i stigbygeln å typ sträcker låret/rumpan hahaha xD lite stel nu bara :P


men ridningen i paddocken gick SUPER!! :D det känndes så sjukt bra å hin var så fin å lyhörd på mina hjälper :) minsta lilla så gjorde hon vad jag ville :D

 -olala vilken känsla! hahaha nej då xD


i möra ska vi till stan me skolan å gå på gymnasieforum. det blir säkert intressant :D

nu blir de kvällsmacka å sen sängen det gillas :D


det blev mkt häst i detta inlägg en ändå ;D

Kraaamen! <3


Av Amanda Bohl - 19 oktober 2010 22:01

God kväll people :D


Vill börja med att tacka för alla fina komenterer :) Man blir så himla glad av dom

Happyface :D


fick även fråga om ridning/hästar fortsätt bara att fråga på :D jag svarar så gott jag kan. Ni får även fråga andra saker som inte har med hästar att göra ;)


idag på idrotten åkte jag å natalie (en tjej i klassen) typ kajak hette det :)

det är en skummgummi platta med hjul som man sitter på och typ  ror sig frammåt för att få fart. hur som hellst var de sjukt kul! :D vi körde runt på hela skolan xD

folk tittade lite  men det var bara kul ;) jag fick vatten blåsor på händerna tyvärr mn ändå :P


ferran fick tyvärr vila idag med för jag har haft för ont i knät men imorgon blir det ridning :D

Det är tyvärr ingen dressyr träning i morgon för att jesica är bortrest :(

men jag ska rida hemma :D


hihi bara så att alla vet så älskar jag ordet Typ xD ett sjukt bra ord (Y)


nu ska jag ducha å sen söva hade gött!

kraam <3

Av Amanda Bohl - 18 oktober 2010 20:09

Go kväll :D

dagen har vare helt ok rätt kul faktist :D


förutom att vi har yngves danskurser och mitt knä gillar inte det. men det blir nog bra :)

Ferran fick en vilodag för att jag har ont i både knä å magen...


vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu men ändå :P

jag kan ta några hiss å diss :) brukar inte göra det men ngn gång måste vara den första.


Diss: Smärta!! jag hatar att ha ont vem uppfann den skiten? och jag vill även dissa

regn å rusk väder :P


Hiss: värktableter xD och bra kompisar som är så himla goa jämt! :D


nu blir det lite bider för jag sitter vid mammsen å pappsens dator :D

  suddig bild med dålig kamera men nu är det 13dagar kvar till 2 vecors prao på tullstorp :D

  sommaren 09

  <3

 



nu ska jag plugga lite till å kolla lite bloggar :D sen ringa bella sen blir det nog sängen :D


hade gött! Kraam

Av Amanda Bohl - 17 oktober 2010 22:08

Helgen har vare den bästa på läänge tror ja ;) jag har vare med bella hela helgen och vi har haft de skit kul!

vi har ridit å babblat å städat i vårat nya stall å gjort hage :D fillan hjälpte till också. vi drog iaf tråden :)


nu är det 14 dagar kvar innan jag å jullan ska till tullstorp hos Jan Brink.

kommer bli kul å spännande :)

 å jag ska ha me datorn å internet om det vill funka ;) så jag kan blogga å

va på fb :D


så följ mig gärna då  me :)

 nu till veckan är det Yngves dans kurser på skolan :/ men jag ska vara med så gott det går med knät men jag kommer nog få ont -.- men det får väll bli panodil, ipren eller ngn starkare smärtstillande å liniment å knäskydd :)


Nu ska jag sova snart ^^,

  sötisen i trandsporten ^^,

  julia lid champis, Jonna Malmberg mini, Jag å ferris

efter prisutdelningen  för en vecka sedan :D


hade super! Kraam <3

Av Amanda Bohl - 15 oktober 2010 14:56

Tjenare :D nu ärä så här va haha nejdå  xD hur som hellst dagen har varit kulkul :D å  snart ska ja till bella<3 ska sova där tills i möra å så sover hon hos mig te på söndag :) så himla kul :D vi ska rida, käka godis å ha kul :D

känner mig EXTREMT possitiv :P  Det är ju bra! eller? :P men iaf nu ska jag ut i stallet å fixa ddet sen packa å åka  HAPPYFACE   hihi


                                Hade gött alla! Kraam Mandaa the happyface :P

Av Amanda Bohl - 13 oktober 2010 20:59

häjjsan ;D


det gick bra i söndags på tävlingen ;) kom 2a på 65% det var jonna (mitt kusinbarn) som vann Grattis te henne :D


nu lägger jag in bilderna från i sönndags på datorn. har även bilder på barbacka turen från i mondags :)


min vecka har varit lite av ett kaos... men men sånt ä livet :P

men det är väll helt ok ändå ;)


har väll int hänt så mkt. Tränade idag :D det gick rätt bra hon kändes å var fin i formen å superstadig. Men höger öppna fick jag jobba med ett tag. men det blev bättre å bättre ^^, Men Ferran fick typ värsta rycket å bara bockade och typ försökte kasta av mig. Men jag höll mig kvar såklart haha nejdå :P

men nu har jag lite ont i nacken efter rycken. :( det får väll bli vete säcken runt nacken sen :D


Sen ska jag prata me bella å malin <3


hade bra  :)

kraam


Presentation


läs i presentationen ;D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards