bohl

Alla inlägg under september 2010

Av Amanda Bohl - 27 september 2010 20:39

GoKväll!

Ridningen gick super. Hon var avspänd och lösgjord och helt underbar som vanligt :)


Nu tittar jag på idol :) Det är sebastian som sjunger just nu. Han är rätt bra :)


Fick ett sms av älsklingsSofie om att hon kommer till skolan imöra (Y)

För att hennes handledare på hennes prao har fått magsjukan. Synd för henne menTur för miig ;D

nu ska ja titta klart på idol sen blir det att ringa  Sofie ;)


möte i möra å jag vet inte vad jag vill längre :S


  inlägget  avslutas med bild på Vackraste Ferris<3


hade bra!

Kraaam Mandaa

Av Amanda Bohl - 27 september 2010 16:43

Hejsan! ;)

Dagen har vare ganska dryg men ändå rätt kul ;)

Jag o Linnéa har sutit å babblat hela dagen :P vi har pluggat oxå fast int så mkt :P


vi har diskuterat lite kul folk :P och smink ex. som 5 ggr för mörk fundation :P det är väll säkert lite sött men ser lite kul ut :)

I morgon är det klass kampen på skolan dvs fridrotts grenar med poängsättning.

eftersom det inte är så många 9or på skolan för att de har prao så ska vi göra ett 9ba/9ab lag och ställa upp. hehe det blir säkert kul ;) jag ska vara med... vi får se hur det går med mitt knä men men det märks.

Imorgon ska jag även ha det första av de 2 mötena m lärare för denna vecka uch! :(


snart ä dä mat å sen blir det stallet :D ska nog rida hemma på volten eller till paddocken med lilla ferran idag ;)


Hade Bra!!

 

Kraam Mandaa

Av Amanda Bohl - 26 september 2010 21:08

Sen sist har jag mockat, smörjt grejer gjort 250 sittups stått planka i 1.45 min å chillat ;)

nu väntar en ansiktsmask å en varm duch kvälls macka å sen sängen tror jag ;)


skola i morgon -.- Typ hela klassen praoar så det ä int så mkt fölk där...

Men det blir säkert kul ;p


har läst lite bloggar oxå ;)

http://dressyrmupparna.blogg.se

http://ttuffazt.blogg.se

http://llfu.blogg.se

http://zooie.bloggplatsen.se


dä ä väll de jag gjort :)

hade tänkt att lägga upp före å efter bilder på mina ridstövlar. För dom blev

grymt leriga igår men då ville int de funka men det kanske kommer bikder sen ändå ;)

hade bra!! kraam Mandaa


Av Amanda Bohl - 26 september 2010 13:28

Hej ;)

bloggen ha typ dött ;) hehe har int haft tid eller skrivlust... men nu kommer det inlägg iaf ;)

Tävlade DM för typ 2-3 veckor sedan. det gick bra ;) kom tvåa i totalen.

men vi åkte innan det var prisutelning för vi visste int att jag blev plaserad för det blev ngt missförstånd. men men sånt händer.


ja skolan är väll sisådär... under veckan som kommer (v.39) så har jag 2 möten m lärare :( int för att jag gjort ngt dumt :P det är om lite andra saker... :(


Vill säga att 9B ä bästa klassen :D

å att det så sjukt fina, snälla å underbara personer på skolan som

stöttar å alltid ställer upp! tack de dom!! :D


Tävlade i kil igår  det spöregna blåste å va iskallt!

å banan var inte lite blöt utan väldigt blöt. Å ferris HATAR vattenpölar ;)

men skötte sig rätt bra ändå. Igår  var jag jätte missnöjd å de känndes skit men nu när jag inte är stelfrusen å trött så ä ja hyfsat nöjd med de förutsättningarna.

min ''uppladdnings vecka'' har väll int vare den bästa. å sen vädret -.-


På främmridningen kändes hon ganska fin lite seg bara pga. vädret.


Första klassen var LA:p1 där fick vi 58% (int så jätte bra men ändå)

Klass 2 var LA:2  där fick jag 61% rätt nöjd med de faktist ;) men jag trodde typ att ja skulle få 48% eller ngt för hon gick inte fram för skänkeln så som jag

tyckte att hon skulle göra. men dommaren tyckte det var bra så de va ju possitivt :D


idag fick vi hö leverans till det nya stallet. Det kom ca. 4 ton. så det var bara att konka å bära xD

vi hade hjälp av lite fölk ;) så det gick rätt fort :) tack de alla som hjälpte till!


Nu ska jag snart käka luch me familjen ;) Syrran här å åker te norge igän snart.... de ä ju lite synd :(


när jag ätit ska jag mocka å sen blir det ansiktsmask å en låång varm duch ;)


kanske bloggar lite sen å lägger upp lite bilder från DM ;)


hade bra!

  nämen oj, oj vilken fjoortis hahaha mobba inte ( mer än nödvändigt) xD


Kraam Mandaa

Av Amanda Bohl - 12 september 2010 11:30

Hejsan! ;D

idag har ja int gjort så mkt... jag knoppade lille pinnen åt felicia :D hon ska tävla idag i grums lycka till till dom!! :D

Frida sov ju här tills idag :D


jag har världens träningsvärk men vi ska till huset idag me å kasta hö

hehe mer träningsvärk i möra kanske hihi -.-


nu ska ja käka lunch hade bra kraam :D

Av Amanda Bohl - 11 september 2010 21:16

Hej!


idag har jag vare i rådom vid de nya huset å eldat MASSA gammalt hö.

det var typ 40 år gammalt å dammade rätt rejält!!

men vi va ett jälka gäng som kämpade på :)

tack för hjälpen till er!!

jag kommer ha så sjuukt mkt träningsvärk för de sista timmarna var det bara jag

på loftet... hihi å jag tog i ska ni veta :P jag typ ''skrek'' när jag tog i haha.

nu sitter jag här med frida som kom förut idag :D de va länge sen nu men sjuukt kul

:D


  eld!!



hade bra kraam <3

Av Amanda Bohl - 8 september 2010 15:29

Hejsan :D

komme r nog använda extremt mkt smilar idag :D men jag ä så sjukt överlycklig!! :D

skolan idag va helt okej :D förutom åksjuka å huvudvärk -.-


Men jag å julla ringde till hon som har hand om prao hos jan brink idag igän :D:D

å då hade hon int kollat upp veckorna än så om vi int hört ngt av henne så sulle vi ringa i möra vid 4 tiden :D

 å sen fick vi en liten rast från bilden å ja startade min mobil :D

å en stund efter det kom ett sms!!!! å där stog det:


Hej! du och din kompis kan komma v44 och 45.

ring stallet (ett nummer) ca en vecka innan och meddela vilken tid ni kommer osv....


Å jag bara typ börja skrka å hoppa runt på ett ben xD

å så ringer ja till julia som har lektion :D

å bara VI KOM IN!!!! :D

å julia bara Waoooow!! :D

å ja bara kom ner till kafeterian!!!

å hon oki!! :D

å så kom hon å vi bara skratta å hoppa runt!

det kommer bli extremt intressant!! :D

å kul! :D


hehe jag har knappt fattat!!:D men det är sant!

hihi ^^,


nu ska ja gå ut i stallet å putsa mammas stövlar för ho ska på träning :)

å så ska jag mocka :)


Hade BÄST!!! :D

kram en öerlycklig MANDAA!!

Av Amanda Bohl - 7 september 2010 21:49

Go kväll på er ;)


idag var det skola som vanligt ;)

Zooie var tyvärr int där men det gick rätt bra iaf.. .

jag har haft huvudvärk hela dan -.-' så jag tog tidiga bussen hem för då hadwe jag haft skolansval dvs. plugg :) i 1,5h å efter det skulle ja haft elevens val där jag

valt Teori = plugg :) men ja hade så ont i hövve så jag tog bussen hem...


kom hem tog de lungt inne ett tag men hövve värken släppte inte så ja gick ut i stallet å mockade å softa lite å efter mycket frisk luft så började hövve värken släppalite :D


Efter det så åkte vi å tittade på ett hus/gård som vi ska hyra för vi mst flytta.

vi va å tittade på gården i torsdags oxå.

men nu fick vi komma in å se insidan på huset ;)

rätt mysigt litet hus :D

blev kär i ett rum  som ska bli mitt :D :D

för vi fick reda på att vi fick huset!! (hyra gården) :D

det ligger i rådom å då har ja bara typ 5 km till zooie :D


imöra ä de skola å sen va me Zooie å sen iväg på föräldra möte :)


nu ska ja söve :D

godnatt :) // mandaa

Presentation


läs i presentationen ;D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards